Returpolicy

Returpolicy

Vi tillämpar en ångerfrist på 14 dagar, vilket innebär att du kan begära en retur inom 14 dagar efter att du mottagit din produkt.


Villkor för retur

För att en retur ska godkännas måste produkten vara oanvänd, med originaletiketter och tags kvar, och returneras i originalförpackningen. Om originalförpackningen inte finns kvar, använd en skyddande ytterförpackning för att undvika skador under transporten.


Starta retur

Vill du begära en retur? Vänligen kontakta vår kundtjänst på info@elyza.se och uppge ditt ordernummer tillsammans med en kort förklaring till varför du vill returnera produkten.


Returfraktkostnader

Kostnaden för returfrakt betalas av kunden, om inte returen beror på ett misstag från vår sida, exempelvis en skadad vara eller fel produkt (t.ex. fel färg eller storlek). Observera att tullförseningar ligger utanför vår kontroll och inte är en giltig anledning till retur.

Om du mottar en skadad eller felaktig vara (t.ex. fel färg eller storlek), kommer vi att ersätta returfrakten. Kontakta oss inom 14 dagar efter mottagandet av produkten för att anmäla detta.

Observera: Vi tillhandahåller inte returfraktsedlar. Returnera inte en produkt utan att först ha kontaktat vårt team. Alla returer måste skickas med spårbar försändelse. Vi kan inte behandla en återbetalning utan ett spårningsnummer.


Återbetalningsprocess

När vi har mottagit och kontrollerat din retur kommer du att få information om återbetalningen godkänns eller nekas.

Om returen godkänns återbetalar vi beloppet till din ursprungliga betalningsmetod inom 14 arbetsdagar. Beroende på din bank kan det ta ytterligare några dagar innan pengarna syns på ditt konto.


Byte

Vill du byta en produkt mot en annan storlek eller färg? Vänligen ange detta i samband med returförfrågan. Byten genomförs i mån av tillgång.


Defekta eller skadade produkter

Om du får en defekt eller skadad vara, vänligen kontakta vår kundtjänst omedelbart. Vi kommer då att ge dig returinstruktioner samt erbjuda en ersättningsprodukt eller återbetalning.


Avbeställningspolicy

Beställningar kan avbeställas inom 2 timmar efter köpet. Kontakta vår kundtjänst för hjälp.


Kontakt

Har du frågor eller vill du ha mer information om vår returpolicy? Vänligen kontakta oss:

E-post: info@elyza.se
Telefon: +31 623839242

Vår kundtjänst är tillgänglig:
Måndag till fredag: 08:00 – 17:00
Lördag och söndag: 10:00 – 16:00
Vi strävar efter att svara inom 24 timmar.

Adress:
Elyza
Lynsvelt BV
Minervaplein 5-4
1077 TG Amsterdam
Nederländerna